26 sie 2014

Calella, Lloret, Tossa - czyli o Hiszpanii!


Hej wam! Wczoraj wróciłam z Hiszpanii i miałam się zabrać za post z relacją z pobytu tam, ale niestety byłam zbyt zmęczona podróżą tam, a do tego złapałam przeziębienie, ale podejrzewam, że to wina klimatyzacji w autokarze. Już nie przedłużam i przechodzę do tego o czym ten post jest. 15 sierpnia około godziny 7:30 wyjechałam z Częstochowy do Hiszpanii. Oczywiście nie obyło się bez przygód w podróży, bo praktycznie na samym początku drogi okazało się, że jest coś nie tak z autokarem i prawie dwie godziny czekaliśmy na drugi, ale po tym już było wszystko dobrze i około 13-14 następnego dnia byłam już w swoim hotelowym pokoju, który był dosyć mały, ale do przeżycia. Widok z balkonu też był, bynajmniej według mnie ładny, bo mieliśmy widok na basen hotelowy i część Calelli, czyli miasta, w którym byłam. Gdy się zakwaterowaliśmy mieliśmy czas na rozpakowanie się, a potem całą grupą spotkaliśmy się i poszliśmy na spacer po mieście i plaży.




Następne dni pobytu spędzaliśmy głównie na plażowaniu, kąpielach w basenie, czy wieczorne chodzenie po mieście. Odbyły się w tym czasie również trzy wycieczki. Na jedną z nich, czyli tą do Barcelony poświęcę osobny post, ale o tych do Lloret de Mar i Tossy de Mar napisze w tym.





Powyższe zdjęcia pochodzą z Lloret de Mar, czyli chyba najbardziej popularnej miejscowości na wybrzeżu Costa Brava. Słynie ona z dużej ilości klubów, co sprawia, że jest w niej bardzo dużo osób młodych nastawionych na imprezy, aż do rana. Jest w niej cały czas głośno i często ludzie zaczepiają nas na ulicy. Jakoś mi się to niezbyt podobało, bo nie jestem osobą, która lubi imprezy czy jakieś dziwne zaczepki na ulicach. Do tego plaża tam była o połowę węższa od tej, którą miałam w Calelli, więc ludzie cisnęli się jak mrówki. Z tego co widziałam nie było tam nawet miejsca na boiska do siatkówki, więc dla osób, które lubią aktywnie spędzać czas na plaży to też byłoby niezbyt dobre rozwiązanie. Ogólnie Lloret mi się podobało, ale jednak bardziej przypadła mi do gustu Calella. 


Dnia przedostatniego naszego pobytu odbył się rejs statkiem do Tossy de Mar. Od rana rana pogoda nam nie dopisywała. Gdy wstałam i zaczęłam się szykować pojawiła się burza, co nie zapowiadało dobrze, ale po śniadaniu gdy wychodziliśmy, aby udać się na statek pogoda trochę się poprawiła, bo odeszły pioruny i padał tylko deszcz. Tunele, którymi przedostawaliśmy się na plaże były zalane, więc dostanie się na nią, aby wejść na statek było trudne, ale udało się to nam. Rejs minął miło i po dwóch godzinach byliśmy w Tossie de Mar, czyli jak mówiła nam pani przewodnik, perełce Costa Bravy. Naprawdę warto pojechać, chociażby dla samych widoków, bo są one naprawdę cudowne. Przy wchodzeniu na zamek, znowu dopadła nas burza i zeszliśmy szybko z góry do miasta, gdzie z koleżankami z obozu udałyśmy się na pizzę i poczekaliśmy na zbiórkę.



koszulka i szorty - new yorker

Ogólnie mówiąc i kończąc już tego posta, che wam powiedzieć, że naprawdę warto wybrać się do Hiszpanii. Są tam naprawdę mili ludzie, niektórzy sprzedawcy w sklepikach mówią jakieś podstawowe słowa po polsku, więc łatwo się dogadać, nawet jeśli nasz angielski jest do niczego. Do tego widoki zapierające dech w piersiach, które na co dzień można podziwiać tylko w internecie, czy na zdjęciach. Mogę naprawdę powiedzieć, że zakochałam się w Hiszpanii. 

Byliście kiedyś w Hiszpanii ? Podobało się wam tam ? 

27 komentarzy:

  1. świetne zdjęcia *.*
    też byłam w tym roku w Hiszpanii : http://justyna-bloog.blogspot.com/2014/08/spain-barcelona.html
    obserwuję ! : )

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne zdjęcia, Hiszpania jest przepiękna. :) ja jeszcze w kontynentalnej nie byłam, na razie odwiedziłam Majorkę i Teneryfę, obie wyspy szalenie mi się podobały, ta druga bardziej. :) i masz rację, Hiszpanie strasznie mili są i fajny język mają, bo zaczęłam się go niedawno uczyć i bardzo mi się podoba. :)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. ładne zdjęcia :) ja jeszcze nie byłam w Hiszpanii, ale po zdjęciach widać, że bardzo tam ładnie :)

    ksiazniczkablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejciu zazdroszczę. Pięknie tam jest, świetne zdjęcia. Mam nadzieję ,że kiedyś się tam wybiorę ! :)
    Obserwuję :)
    http://ba3wa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie byłam w Hiszpanii ale planuję tam pojechać w następne wakacje. Świetnie zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazdroszczę wyjazdu do Hiszpanii!
    Wiele moich znajomych było tam w te wakacje, ja planuję pojechać za rok na Korsykę z chłopakiem :)
    Wspaniałe zdjęcia!

    http://moooneykills.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam nadzieję, że uda mi się tam wybrać w przyszłym roku!
    http://nutellaax.blogspot.com/ ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo chciałabym kiedyś tam pojechać.
    http://alia-natalia.blogspot.com/
    Wymiana obs? Napisz u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Klimatyzacja w autokarze w nocy - chyba najgorsze co może być.
    W Hiszpanii nigdy nie byłam, ale chciałabym się tez kiedyś tam wybrać :)
    Zdjęcia są bardzo ładne ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia :] Zazdroszcze Hiszpani
    Poklikasz u mnie ?
    Obserwujemy ?
    http://przestrzen-piekna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale Ci zazdroszcze takich widoków!
    możemy obserwować ;) www.vaguue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. W Hiszpanii nigdy nie byłam ale widzę, że jest tam pięknie :)
    izilleys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Hiszpania jest przepiękna! Byłam tam już :) Super zdjęcia! Czekam na więcej takich, oby tak dalej bo strasznie mi się podoba to co robisz, oraz Twoje poświęcenie dla bloga :)

    Czy mogłabyś kliknąć u mnie na blogu w baner sheinside? Z góry za wszystko DZIĘKUJĘ!
    ladygabon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakie cudowne miejsce- aż chciałabym się tam znaleźć w tej chwili, natychmiast! :)) Zazdroszczę ;)

    stylstynka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. :o przepiękne zdjęcia, zazdroszczę! ;)
    wpadnij:
    http://hedkanadi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. :o przepiękne zdjęcia, zazdroszczę! ;)
    wpadnij:
    http://hedkanadi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Interesujący post i ciekawe zdjęcia
    zapraszam: szare-chmury.blogspot.com
    Wystarczy mnie zaobserwować a ja w najblizszym czasie zaobserwuje twojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zazdroszczę wyjazdu kochana!
    Przepiękne widoki ;)
    Pozdrawiam!
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  19. Kocham ten klimat, widoki i ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak byłam młodsza, to spędziłam wakacje 2 razy w Lloret de Mar. Szczerze mówiąc nie było szału. O wiele bardziej podoba mi się we Włoszech i pomimo, że byłam tam już 5 razy, wciąż jeszcze mnie nie znudziły! :) Jeśli jeszcze nie byłaś, to bardzo polecam Toskanię, najpiękniejsza jest!

    Zapraszam ♥ http://inspire-someone.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. rewelacyjne miejsce!
    u mnie na blogu giveaway, w którym można wygrać profesjonalny design bloga od seventeenroses!
    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo mi się tu podoba, najbardziej design. Piszesz ciekawie, więc będę wpadać częściej! ♥

    Mój blog (klik)
    obs=obs ♥

    OdpowiedzUsuń
  23. Nigdy nie byłam w Hiszpanii, ale bardzo bym tam chciała kiedyś pojechać
    zostałaś nominowana do LBA, więcej info u mnie
    obs za obs?
    http://szczypta-radosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne zdjęcia ! Hiszpania jest naprawdę piękna :)

    OdpowiedzUsuń

Obraźliwe komentarze są usuwane.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania ♥